TipsWonen

Thuisbezorgrestaurants opgelet: zo zet je jezelf op de digitale kaart!

Thuisbezorgrestaurants
966views

Hoewel horecaondernemers het zwaar voor hun kiezen hebben gekregen de afgelopen weken, zien we ook heel wat innovatieve ideeën tevoorschijn komen. Ondernemers worden steeds creatiever bij het genereren van inkomsten. Zo hebben veel restaurants binnen enkele dagen een volledige thuisbezorgservice gestart. Natuurlijk zal dit niet precies dezelfde inkomsten opleveren als in het fysieke restaurant, maar het draagt wel bij aan een hogere omzet en daardoor minder verlies. Tenminste, als je je klanten op de juiste manier kunt bereiken. Gelukkig kiezen nog steeds veel mensen voor een makkelijke maaltijd bestellen bij Butlon.com. Er is dan ook zeker nog een doelgroep voor maaltijdbezorging te vinden. Maar hoe zet je jezelf als één van de tientallen thuisbezorgrestaurants in jouw regio op de digitale kaart? Wij geven enkele handige marketingtips.

Maak gebruik van social media

Allereerst is het belangrijk om meer en vaker in contact te staan met je (potentiële) klanten. Nu het fysieke restaurant gesloten is of over enige tijd slechts gedeeltelijk open kan, zal het contact namelijk enorm verminderen. Hierdoor loop je het risico dat je restaurant in de vergetelheid zakt. Door social media in te zetten kan jij mensen blijven motiveren om voor jouw restaurant te kiezen.

Plan daarom leuke winacties in, stel vragen en deel foto’s van een aantal gerechten op de menukaart. Maak een mooie foto en vraag: ‘wat eten we vanavond?’ Als mensen actief mee gaan schrijven, heb je de juiste insteek gevonden! Zorg er tevens voor dat je lezers ook nog eens andere mensen gaan taggen. Hiermee zorg je voor een grotere naamsbekendheid en daar doe je niet alleen op dit moment je voordeel mee, maar zal ook in de toekomst zorgen voor een groter klantenbestand.

Snel en eenvoudig eten bestellen

Mensen willen niet al te veel tijd kwijt zijn aan het bestellen van eten. Zorg er daarom voor dat je website geoptimaliseerd wordt, zodat bestellen een stuk eenvoudiger zal zijn. Je kunt er ook voor kiezen om je restaurant bij een bezorgservice in te schrijven. Zo bereik je niet alleen een groter publiek, maar maak je het bestellen een stuk gebruiksvriendelijker. Gemakkelijk online eten bestellen is de sleutel tot succes.

Probeer er tevens voor te zorgen dat je website beter vindbaar is in Google. Hoe hoger je scoort, hoe meer klanten je aan zal trekken. Je kunt hiervoor de hulp van een online marketingspecialist inschakelen. Zo weet je zeker dat je website door middel van SEA en SEO technieken geoptimaliseerd is. Daar heb je ook op de lange termijn veel profijt van. Bovendien werken veel marketeers met het ‘no cure, no pay’ principe. Zo is het geen weggegooid geld als de marketingtips niet helpen!

Maak gebruik van reviews

Probeer je klanten te stimuleren om reviews achter te laten. Als mensen een nieuw restaurant willen proberen, zullen ze meestal eerst reviews op zoeken. Hoe was de kwaliteit van het eten? Hoe lang duurde het voordat de maaltijden bezorgd werd? Was de bezorger klantvriendelijk? Enzovoorts. Goede reviews kunnen bijdragen aan een groter klantenbestand. Vraag daarom vaste klanten, familie en vrienden om alvast wat goede reviews op je website achter te laten en vraag iedere nieuwe klant om hetzelfde te doen. Zo vergroot je het succes van jouw restaurant.