ICTTips

Laat je bedrijf verder groeien met online marketing

Nieuwe klanten dankzij inbound marketing.v1
638views

Traditionele marketingvormen worden tegenwoordig steeds minder vaak toegepast. Reclamefolders krijgen direct een plaatsje in de papierbak, flyers laten we links liggen en er zijn maar weinig mensen die gewoon een winkelstraat bezoeken om een specifiek product te zoeken. Waarom zou je ook? Online is eenvoudig alle informatie te vinden die je nodig hebt. En je hoeft daar verder helemaal niets voor te doen. Een zoekopdracht invullen en enkele muisklikken verder heb je precies wat je zocht.

We kunnen dan ook wel spreken van een evolutie in marketing. Veel bedrijven hebben hun marketingstrategie de afgelopen jaren drastisch veranderd. Toch blijkt uit onderzoek dat niet iedere onderneming aan deze nieuwe realiteit is aangepast. Hoewel ieder bedrijf zich tegenwoordig ook online bevindt, is er niet altijd sprake van een degelijke concurrentiestrijd. Kleine ondernemingen komen niet meer weg met zomaar een website. Zeker niet als ze willen concurreren met de ‘grote jongens’. Daarom heeft jouw website ook een doordachte marketingstrategie nodig. Met de juiste online marketing weet jij meer klanten te trekken en zie je je bedrijf verder groeien.

Goede eerste indruk

De meeste ondernemers kennen het belang van een aansprekend kantoor of winkel wel. Ze doen er dan ook alles aan dat de sfeer in deze ruimtes on-point is. Alles voor die eerste indruk. Maar wist je dat de eerste indruk tegenwoordig niet meer in de winkelstraat of op kantoor wordt gemaakt? De eerste indruk begint bij het bezoeken van je website. Met de website presenteer jij je aan de klanten. Laat je zien waar het bedrijf voor staat en kan je vol passie spreken over de diensten die je verleent of de producten die je verkoopt.

Het is hierbij belangrijk om jezelf de volgende vraag te stellen: hoe wil je dat klanten jouw bedrijf zien? En hoe ziet de doelgroep er uit? Bij een relatief jonge doelgroep kan het bijvoorbeeld slim zijn om naast het optimaliseren en opvrolijken van de website ook social media marketing van GMU.online in te schakelen. Zo bereik je je doelgroep een stuk beter en kan je dit gedeelte van jouw marketingstrategie uit handen geven, zodat je meer tijd over houdt voor jouw business. Een accountantskantoor zal echter juist weer de voorkeur geven aan een professionele en neutrale look.

Kortom, met een fraai ontworpen en geheel geoptimaliseerde website kan je je bedrijf maken óf breken.

Gevonden worden op Google

Je hebt natuurlijk niets aan een fraaie website als deze niet gevonden wordt. Om meer bezoekers te trekken is het belangrijk dat je hoog scoort in Google. Dit doe je door te adverteren op relevante zoekopdrachten. Dit kan bijvoorbeeld door te investeren in contentmarketing. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van SEO-technieken door een SEO specialist Meppel.

Soms loont het ook om in Google AdWords te investeren. Maak hierbij altijd gebruik van specialist google ads GMU, zodat je zeker weet dat je marketingstrategie ook daadwerkelijk wat oplevert. Google AdWords is namelijk niet goedkoop, dus dan is het wel zo prettig als je hier ook alles uit kunt halen. Adverteer bovendien niet met te brede zoektermen. Een kapperszaak in Arnhem zal niet alleen adverteren met ‘kapperszaak’. Dit is een veel te brede term en hierdoor betaal je ontzettend veel per klik. Bovendien is het ook nog eens niet relevant voor iedere bezoeker. ‘Kapperszaak Arnhem’ is dan ook een betere keuze. Een SEO of SEA specialist kan jou helpen om een doordachte marketingstrategie op te zetten en meer uit jouw website te halen.