
Narrowcasting zie je tegenwoordig overal, vaak is dit onbewust maar het is er toch. Het is een handig middel om meer aandacht te trekken van de doelgroep die jij wilt bereiken. Je hebt het namelijk allemaal zelf in de hand wanneer je wat laat zien. Ben je benieuwd wat narrowcasting is, de voordelen ervan en de meest gemaakte fouten? Lees het hier!
Wat is narrowcasting
Met narrowcasting maak je gebruik van narrowcasting schermen, hier wordt informatie op geprojecteerd. Een ander woord voor narrowcasting is digital signage. Dit kan handig zijn voor zowel interne communicatie als externe communicatie. Het wordt in vrijwel elke sector gebruikt.
Wanneer digital signage intern wordt gebruikt kan je de laatste bedrijfsnieuwtjes hierop lezen. Stel er is een nieuwe interen vacature, die kan hier op worden geprojecteerd. Op deze narrowcasting schermen kan je ook dingen laten zien zoals een nieuw product die net door het bedrijf op de markt is gezet, weerberichten etc. Alles om het personeel op de hoogte te houden.
Narrowcasting extern zie je overal, in de wachtkamer bij de dokter, in de winkels. In de zorgsector gebruiken ze het vooral voor wachttijden, weerberichten, wie er aanwezig is, informatieve filmpjes etc. In de Retail sector is dit anders. De narrowcasting schermen worden hier gebruikt voor de laatste acties/aanbiedingen, een product filmpje etc.
Meest gemaakte fouten bij narrowcasting
Er worden vaak fouten gemaakt in de afmetingen van de narrowcasting schermen. Wanneer je een scherm wilt kopen moet je namelijk op verschillende factoren letten. Je moet kijken hoever de kijkafstand is van de kijker en het scherm en de hoeveelheid dat je tentoonstelt op dit scherm.
Een andere fout is een verkeerd scherm hebben, veel bedrijven denken dat het ook wel kan met een normaal scherm. Dit is toch een tegenvaller, omdat een narrowcasting scherm veel meer helderheid heeft, waterdicht, veel aansluitmogelijkheden.
Je inhoud niet automatiseren kan een fout zijn. Bij digital signage kan je de inhoud automatiseren van bijvoorbeeld de laatste nieuwtjes, social media, geplande activiteiten etc. Wanneer je dit niet doet kan alles achter gaan lopen en dit kan opvallen bij de klanten.
Voordelen digital signage
Digital signage kan helpen met de klanten de weg wijzen of informatie te geven daarover. Het bespaart ook geld en tijd. Digital signage bespaart tijd omdat je de informatie kan automatiseren, je hoeft zelf dus niet zoveel op te letten wat er wordt afgespeeld want dit gaat vanzelf.
Je bespaart er ook geld mee, stel je wilt een nieuwe campagne promoten dan hoef je er alleen een nieuwe dia in te zetten. Wanneer je deze schermen niet hebt moet je iemand dit laten ontwerpen, posters laten drukken, het laten ophangen etc. dat kost allemaal geld en met de narrowcasting schermen is dit niet zo.
De communicatie wordt hier ook sterk mee verbeterd. Alleen maar voordelen dus en fouten die je zelf kunt voorkomen als er wordt opgelet.