
Innovatie en het vak van de makelaardij gaan goed met elkaar samen. De verkoop, aankoop en presentatie van de woningen ontwikkelt altijd verder. De online databases met woningen in de verkoop blijven groeien, bezichtigingen en ondertekeningen vinden steeds vaker digitaal plaats en qua presentatie werden er meer bezichtigingsvideo’s en zelfs complete 3D scans ingezet. Je huis terughuren na verkoop via Bagro Vastgoed kan ook online geregeld worden. Ook voor het komende jaar staan er weer een aantal innovatieve trends klaar waar de makelaardij op kan inspelen. In dit artikel bespreken we deze trends.
De online marketing
Tegenwoordig staat online marketing bij veel bedrijven hoog op de prioriteitenlijst. Van verschillende advertentiecampagnes, tot hoger in de Google zoekresultaten verschijnen, de mogelijkheden van online marketing zijn erg groot en dit geldt ook voor makelaars. Door online marketing kun je veel grotere groepen mensen bereiken en blijf je voor iedereen zichtbaar. Veel opties dus!
Wat maakt jou uniek?
Het presenteren van een woning is voor veel makelaars een eitje. Zij weten precies uit te leggen wat een woning speciaal maakt en verbinden iedere dag weer kopers met een woning. Hiervoor moet je creatief zijn en empathie hebben. Deze vaardigheden kan een makelaar ook inzetten voor het makelaarskantoor zelf. Vraag jezelf af wat jouw kantoor bijzonder maakt en hoe je jouw service kunt onderscheiden van jouw concurrenten. Wanneer je deze unieke punten in kaart hebt gebracht, kun je dit toepassen voor jouw bedrijf. Dit kan door een onderscheidend logo met originele kleuren waarin de identiteit van jouw makelaarskantoor meteen goed naar voren komt. Schakel wanneer je hier zelf niet goed in bent een expert voor in om jouw huisstijl te laten maken. Dit is namelijk erg belangrijk!
Alles digitaliseren
Erg veel bestaande processen worden tegenwoordig verder geoptimaliseerd waardoor ze digitaal toegankelijker worden. Ook makelaars kunnen dit doen. Denk aan het geven van de optie voor een digitale ondertekening, een online planner waarmee je jouw eigen bezichtigingen in kunt plannen of communiceren via WhatsApp. Naast het optimaliseren van de vindbaarheid van jouw makelaarskantoor of het presenteren van nieuwe woningen, biedt technologie ook veel nieuwe mogelijkheden waarmee je jezelf als makelaar kunt verbeteren.