
Een mobiele telefoon is erg prettig om te hebben, zowel voor zakelijk als privé gebruik. Wanneer je regelmatig voor werk belt, is het handig om een goede mobiele telefoon te hebben. Bovendien kun je met een mobiele telefoon veel meer dan alleen bellen. Je kunt allerlei apps downloaden waardoor veel mensen hun telefoon nog maar weinig gebruiken om te bellen. Het is bijvoorbeeld ook mogelijk om elkaar via allerlei apps berichten te sturen. Dit is handig voor wanneer je iemand iets wilt laten weten wat niet urgent is. Om het telefoongebruik binnen een bedrijf te regelen kan lastig zijn. Het hangt onder andere af van de grootte. Wanneer je hier verandering in wilt brengen, is het allereerst belangrijk om te kijken naar de mogelijkheden.
Abonnement
Je moet bij een mobiele telefoon uiteraard wel een simkaart hebben. Zonder simkaart kun je niet bellen of Sms’en met je telefoon. Bovendien is het dan ook niet mogelijk om verbinding te maken met een mobiel netwerk om internet te krijgen. Voor al deze dingen is het van belang om een simkaart te hebben. Je kunt er voor kiezen om een simkaart te nemen met een abonnement. Hierbij betaal je iedere maand hetzelfde bedrag en heb je iedere maand recht op evenveel belminuten en Sms’jes. Dat is handig voor mensen die iedere maand ongeveer evenveel beltegoed nodig hebben. Zij krijgen dan automatisch iedere maand voldoende beltegoed om de maand mee door te komen. Je hoeft dan zelf niets te regelen. Ook voor bedrijven die hun werknemers een mobiele telefoon geven kan het slim zijn om een abonnement af te sluiten. Dit is echter niet altijd de meest voordelige optie.
Prepaid
Naast het afsluiten van een mobiel abonnement heb je nog meer opties om verbinding te maken met het mobiele netwerk. Je kunt er ook voor kiezen om een prepaid herlaadkaart aan te schaffen. Zo krijg je ook beltegoed, maar dit werkt op een hele andere manier dan een abonnement. Het is namelijk zo dat je bij een prepaid herlaadkaart enkel betaald voor het tegoed wat je verbruikt. Bij een abonnement wordt het tegoed aan het einde van de maand gereset en krijg je je nieuwe tegoed. Als je iedere maand een hoop tegoed overhoudt, is dat zonde van je geld. Je betaalt dan structureel voor iets wat je niet gebruikt. Toch durven veel mensen geen kleiner abonnement te nemen omdat je dan sommige maanden misschien te weinig beltegoed hebt. Daarom kan het slim zijn om over te stappen op prepaid.
Prepaid voor je bedrijf
Het is ook slim om de werknemers van je bedrijf prepaid te geven in plaats van een abonnement. Op die manier weet je zeker dat je bedrijf niet te veel betaald voor de mobiele telefoons van haar werknemers. Dat is handig aangezien je als bedrijf kunt bepalen hoeveel beltegoed je werknemers krijgen. Je zorgt er dan voor dat dit op een vast moment wordt aangevuld. Wanneer je werknemers dit niet genoeg vinden, kunnen zij zelf tegoed bijkopen. Op die manier zitten zij nooit zonder beltegoed en geeft je bedrijf niet te veel uit.