
Bedrijven hebben baat bij een hoge conversie ratio. Onder de conversie ratio van een website verstaan we het percentage bezoekers dat ook daadwerkelijk overgaat tot het uitvoeren van een actie. Dit kan de aankoop van een product zijn, maar bijvoorbeeld ook het opvragen van een offerte. Een offerteaanvraag kan op een later moment immers alsnog leiden tot een verkoop. Op deze pagina lees je meer over het optimaliseren van de conversie van een website. Waarop moet je letten? Wat maakt conversie optimalisatie zo belangrijk?
Conversie optimalisatie leidt tot een hoger rendement
Mogelijk investeer je maandelijks een vast bedrag in de marketing van je website. Dit kan bijvoorbeeld een campagne binnen Google zijn, dit kan een campagne op sociale kanalen zijn, enzovoorts. Om de investering in marketing zo snel mogelijk terug te verdienen, is het wenselijk om de conversie ratio van je website te optimaliseren. De bezoekers die naar je website trekken zijn de investering immers pas waard, als zij een aankoop doen of een offerte opvragen. Des te hoger de conversie ratio, des te sneller heb je de investering in marketing weer terugverdiend.
Zelf conversie optimalisatie implementeren is lastig
Investeer in conversie optimalisatie, door hier een professioneel bedrijf voor in te schakelen. Zelf aan de slag gaan met het optimaliseren van de conversie ratio op je website blijkt vaak erg lastig te zijn. De kans is groot dat de investering die je zelf doet veel groter is, dan het resultaat hiervan. Er zijn dermate veel factoren om rekening mee te houden, dat de kans relatief klein is dat alles rondom conversie optimalisatie direct goed gaat. Een specialist op dit vlak heeft de kennis en vooral ervaring, om de conversie van je website naar een hoger plan te tillen. Zo heb je hier zelf geen omkijken meer naar!
Meer handige tips en advies om meer resultaat uit je website of webshop te halen? Marco Bouman is gespecialiseerd in online marketing en helpt je graag!