Tips

Jezelf aanmelden op een snellere wijze

aanmelden
340views

Je herkent het vast wel. Lange wachtrijen of receptionistes die aan het telefoneren zijn. En dat wanneer jij je alleen maar even hoeft aan te melden. Gelukkig is het zo dat de technologie zich is blijven ontwikkelen. Tegenwoordig is het mogelijk om jezelf een te melden zonder fysiek contact met een medewerker te hoeven maken. Dit gebeurt door middel van een bezoekersregistratie systeem. Locaties waar je het tegen zou kunnen komen zijn de dokter, maar ook de gemeente of tandarts. Het is erg handig, vooral ten tijde van het coronavirus. Dit virus is overdraagbaar, dus het beperken van fysiek contact is belangrijk.

Online zakendoen

Tegenwoordig doen veel bedrijven hun zaken via het internet. De ondernemingen doen bijvoorbeeld aan het veelvoudig e-mailen en het vergaderen wat ook online plaatsvindt. In deze tijd van corona is het soms niet fijn om naar een bepaalde locatie te moeten waar de kans op besmetting groter is. Je moet rekening houden met mondkapjes, ontsmette handen, anderhalve meter afstand en met klachten. Er komt dus veel gedoe bij kijken. Misschien is het gewoon wel handiger om dit online te doen.

Op een andere wijze

Het kan natuurlijk zijn dat je afspraak niet online kan. In het afgelopen jaar is het zo dat veel bedrijven creatief te werk zijn gegaan en alternatieven hebben bedacht. Ze hebben verder gekeken dan de neus lang is. De bedrijven hebben gezocht naar een blue ocean. Een van de oplossingen is een virtuele receptie. Zo een digitale receptie bestond al voor de coronacrisis, maar er wordt nu meer gebruik van gemaakt. Bij de oplossing horen er apparaten waarmee je met een paar klikken of zelfs contactloos kan aanmelden. Je loopt gewoon ergens naar binnen en je scant een QR-code waarmee je jezelf aanmeldt. Op deze wijze voorkom je onnodig contact. Wanneer de QR-code gescand is ontvangt een medewerker een notificatie. Deze notificatie geeft aan dat er een bezoeker is die assistentie nodig heeft. 

De toekomst 

De toekomst ziet er rooskleurig uit. Door het in gebruik nemen van een virtuele receptie betekent het niet dat een receptioniste weg moet. De digitale receptie kan namelijk ook als ondersteuning dienen. Het is aan het bedrijf om te kijken wat het beste is. Het is in ieder geval fijn wanneer een receptioniste zich kan focussen op andere taken zoals agendabeheer en telefoneren, in plaats van vragenlijsten afnemen bij bezoekers.