
Het kantoor is de basis van het bedrijf. Als klanten het kantoor binnen komen lopen moeten ze gelijk het gevoel en de uitstraling van het bedrijf kunnen ervaren. Dit is voor de klanten natuurlijk geweldig. Ze weten sneller waar ze binnen stappen en ze voelen ook gelijk aan of het iets voor ze is. Maar hoe doe je dat dan? Hoe zorg je ervoor dat je kantoor een verlengde wordt van je bedrijf? Wil je hier graag antwoorden op? Lees dan snel door! Wij vertellen hier namelijk meer over.
Een praktisch kantoor
De uitstraling is vaak het eerste wat klanten merken of zien, dit moet dan ook goed in orde zijn. Maar het praktische gedeelte is niet minder belangrijk. Als het kantoor niet praktisch is ingedeeld, hebben de werknemers daar op ten duur last van. Daarom moet je goed nadenken over de kantoorinrichting. Het is van belang dat je hier goed over nadenkt. Kijk naar het team wat je hebt, het soort werk dat er gedaan moet worden en pas de inrichting van je kantoor hierop aan. Zorg daarbij vooral voor functionaliteit, en maak het daarna zo mooi en professioneel mogelijk qua uitstraling.
Hoe deel je de ruimte in?
Voor dat je de ruimte in gaat delen is het handig om eens rond te vragen bij collega’s. Hoeveel zijn er nog van plan om fulltime op het kantoor te zitten? Als veel werknemers graag thuis en op kantoor willen werken, kan je bijvoorbeeld kiezen voor flexwerkplekken. Dan hoef je niet veel muurtjes neer te zetten, maar heb je ook mensen die graag geconcentreerd alleen werken? Dan heb je daar een andere inrichting voor nodig dan wanneer je een team hebt dat veel moet samenwerken. Wil je een grote open ruimte waar contact heel makkelijk is of wil je vooral privacy en rust creëren? Wat altijd belangrijk is, is voldoende ruimte voor je personeel. Mensen moeten het gevoel hebben dat ze een eigen plek hebben waar ze hun ding kunnen doen. Hierbij hoort ook ruimte voor opslag, mensen moeten hun spullen kunnen opbergen en makkelijk kunnen pakken wanneer dit nodig is.