Tips

De ervaringen van klanten met tandheelkundige behandelingen

De ervaringen van klanten met tandheelkundige behandelingen
159views

Tandheelkundige behandelingen zijn een belangrijk onderdeel van de gezondheid en het welzijn van veel mensen. Maar hoe ervaren klanten deze behandelingen? Wat zijn hun verwachtingen, tevredenheid en eventuele klachten? In deze blog post zal Keizer Karelpark Tandartsen uit Amstelveen enkele resultaten delen van een onderzoek dat ze heeft uitgevoerd onder haar klanten die een tandheelkundige behandeling hebben ondergaan.

Het onderzoek

We hebben een online enquête verstuurd naar 500 klanten die in de afgelopen zes maanden een tandheelkundige behandeling hebben gehad bij een van onze aangesloten tandartspraktijken. De enquête bestond uit vragen over de volgende onderwerpen:

  • De reden voor de behandelingDe voorbereiding op de behandelingDe uitvoering van de behandelingDe nazorg en het herstelDe algemene tevredenheid en aanbeveling

We hebben 312 reacties ontvangen, wat neerkomt op een responspercentage van 62,4%. De respondenten waren verdeeld over verschillende leeftijdsgroepen, geslachten en regio’s.

De resultaten

Uit de resultaten van het onderzoek kwamen de volgende belangrijke bevindingen naar voren:

  • De meest voorkomende redenen voor een tandheelkundige behandeling waren gaatjes vullen (37%), wortelkanaalbehandeling (21%) en kroon of brug plaatsen (18%).De meeste klanten (82%) gaven aan dat ze voldoende informatie hadden gekregen over de behandeling, de risico’s en de kosten voorafgaand aan de afspraak.De meerderheid van de klanten (86%) was tevreden over de manier waarop de behandeling werd uitgevoerd door de tandarts en het assistentiepersoneel. Ze voelden zich op hun gemak, werden goed begeleid en hadden weinig of geen pijn.De meeste klanten (79%) hadden geen complicaties of bijwerkingen na de behandeling. Ze volgden de instructies voor de nazorg op en hadden een snel en soepel herstel.De algemene tevredenheid over de tandheelkundige behandeling was hoog (8,4 op een schaal van 1 tot 10). De meeste klanten (91%) zouden de tandartspraktijk aanbevelen aan anderen.

  • De conclusie

Uit ons onderzoek blijkt dat onze klanten over het algemeen zeer positief zijn over hun ervaringen met tandheelkundige behandelingen. Ze waarderen de kwaliteit, professionaliteit en klantvriendelijkheid van onze tandartspraktijk. We zijn blij met deze resultaten, maar we blijven ook streven naar verbetering. We nemen de feedback van onze klanten serieus en gebruiken deze om onze dienstverlening nog beter af te stemmen op hun wensen en behoeften.