Dienstverlening

Alles komt kijken bij merkontwikkeling

Alles komt kijken bij merkontwikkeling
509views

Merkontwikkeling is een strategisch proces om het imago, de producten en diensten van jouw bedrijf te creëren en te onderscheiden van uw concurrenten. Ontwikkeling omvat het afstemmen van uw merk op uw bedrijfsdoelstellingen, het communiceren van uw merk naar uw doelmarkt en het bijwerken of versterken van uw merk indien nodig. Merkontwikkeling zijn doelen die min of meer als maatstaven fungeren en nieuwe ideeën en producten aanduiden terwijl uw bedrijf groeit. Daarom kan uw strategie door de jaren heen evolueren naarmate de cultuur verandert en u een nieuw publiek bereikt. Hieronder bekijken we hoe je een effectieve merkstrategie voorbeeld kunt ontwikkelen die jouw verhaal vertelt en de loyaliteit van klanten vergroot.

Merk marktonderzoek: jouw uitgangspunt

Door uitgebreid marktonderzoek kun je begrijpen wat de waarde van jouw merk drijft. In plaats van te vragen: “Hoe kunnen we het product of de dienst die we hebben toepassen?” vraag je: “Wat willen consumenten en hoe kunnen we dat leveren?” Wat nog belangrijker is, je onderzoekt hoe je het beste in contact kunt komen met consumenten op een manier die uniek en zinvol is. Een startpunt voor jouw onderzoek kan zijn om kritische vragen te stellen om ervoor te zorgen dat uw merkstrategie jouw bedrijfsdoelstellingen ondersteunt. Mogelijke vragen zijn:

– Wie is jouw beoogde klant?

– Hoe laat u uw klanten zich voelen?

– Waarom vertrouwen je klanten je?

– Wie zijn jouw grootste concurrenten?

– Wat onderscheidt je bedrijf van jouw concurrenten?

– Welke waarde brengt je op de markt?

– Welke pijnpunten los je op voor consumenten?

– Wat voor persoonlijkheid heeft jouw bedrijf?

Naast de bovenstaande vragen, wil je misschien uitdagingen onderzoeken met jouw bestaande merkstrategie voorbeeld, evenals manieren waarop je jouw merkidentiteit kunt vereenvoudigen. Ten slotte, wat is jouw verhaal? Welk verhaal wil je creëren in de hoofden van consumenten?

Bepaal je doelgroep

Een doelgroep is een specifieke groep mensen die je wilt bereiken met jouw merkboodschap. Dit is de demografie die het meest waarschijnlijk jouw producten of diensten gaat kopen. Deze mensen hebben gemeenschappelijke kenmerken waardoor ze van nature tot jouw merk worden aangetrokken. Hoe duidelijker je jouw doelmarkt kunt definiëren, hoe gemakkelijker het wordt om een ​​merk te creëren dat verbinding maakt met jouw publiek. Zodra je jouw groep heeft gedefinieerd, zijn er verschillende strategieën die je kunt gebruiken om jouw doelgroep te bereiken. Deze strategieën kunnen zijn:

Nuttige en relevante inhoud maken

Hoe je met jouw doelgroep communiceert, bepaalt hoe geïnteresseerd ze zijn in jouw producten of diensten. Of je nu jouw inspanningen via digitale platforms of marketingmateriaal kanaliseert, probeer inhoud te creëren die relevant, boeiend en boeiend is. Gebruik verschillende platforms om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Vind je dit lastig? Dan kun je natuurlijk altijd een marketing communicatie bureau inschakelen.